Wet Goed verhuurderschap

Sinds 1 juli 2023 geldt de Wet Goed verhuurderschap. De wet geeft duidelijkheid aan verhuurders over wat mag, en wat mag niet? De wet biedt huurders ook bescherming.
Kom je er als huurder niet uit met je verhuurder? Dan kun je dit ook melden bij je gemeente. De gemeente kan dan, als het nodig is, ingrijpen. 
 
Woningcorporaties hebben dit al goed geregeld. Ook Area.
Heb je een klacht over Area, dan proberen we er eerst samen uit te komen. Een klacht kun je hier melden. 
Ben je niet tevreden met het antwoord of oplossing? Dan kun je dit melden bij de Regionale Klachtenadviescommissie
 
Bij deze nieuwe wet kun je de klacht ook bij je gemeente indienen. Hoe je dat in de gemeente Meierijstad doet, lees je hier. Voor de gemeente Maashorst, hier
 
Wil je meer weten over de wet, klik dan hier of vraag naar de flyer bij de balie op ons kantoor in Uden of Veghel. 

Veel gevraagd over Wet Goed verhuurderschap

Ik heb een klacht over de uitvoering van de werkzaamheden door het gespecialiseerde onderhoudsbedrijf. Wat moet ik doen?

Algemeen

Probeer je klacht of de schade eerst bespreekbaar te maken met de medewerker of uitvoerder van het gespecialiseerde onderhoudsbedrijf. Lukt dit niet, of wijst het bedrijf de aansprakelijkheid af, geef je klacht aan ons door.

We bekijken en bespreken de melding op de afdeling Bedrijfsbureau. Je mag van ons verwachten dat we binnen twee werkweken contact met je opnemen om samen te zoeken naar een mogelijke oplossing.

Bij wie kan ik terecht met een klacht over Area en hoe ziet deze procedure eruit?

Algemeen

Als je niet tevreden bent met ons antwoord of met de aangeboden oplossing, vragen wij je om dit schriftelijk bij ons te melden, geef je klacht aan ons door. We bespreken de melding samen met de verantwoordelijke afdeling. Je mag van ons verwachten dat we binnen twee werkweken contact met je opnemen om samen te zoeken naar een mogelijke oplossing.

Lukt het dan niet om een probleem of klacht in goed overleg op te lossen, dan is er sprake van een geschil tussen jou en Area. Dit geschil kun je melden bij de Regionale klachtenadviescommissie.  

Wij wijzen je er wel op, dat de Regionale klachtenadviescommissie geen geschillen behandelt die niet eerst bij ons zijn gemeld.

Ik betaal mijn huur niet omdat ik niet tevreden ben over ….?

Algemeen

Ben je niet tevreden over bijvoorbeeld de uitvoering van een reparatie, geef je klacht aan ons door.
Het betalen van de huur kun je niet stilzetten. De huur moet je gewoon blijven betalen.