Sleutels en sloten

Het is belangrijk dat je de woning goed kunt afsluiten. Ben je een sleutel kwijt of wil je sleutels bijmaken? In veel gevallen kun je dit zelf doen bij de slotenmaker. Gaat het om een sleutel met een certificaat? Dan mag je eerst even bij ons langskomen. Wij kunnen je een formulier verstrekken waarmee je de gecertificeerde sleutel bij kan laten maken. De kosten zijn voor eigen rekening.

Heb je problemen met een slot of (afgebroken) sleutel? Doe dan een reparatieverzoek.

Veel gevraagd over Sleutels en sloten

Ik ben mijn raamboomsleuteltje kwijt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Bij verlies van het raamboomsleuteltje kan er een opdracht ingepland worden.

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Per raamboomsleutel brengen we 10 euro kosten in rekening.

Ik ben mijn brievenbus sleutels verloren. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem voor het herstel contact op met Area. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 12:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur op 0413-388044.

Voor dit herstel wordt wel kosten in rekening gebracht. De kosten zijn minimaal 50,= euro.

Wij vragen altijd naar je legitimatie zodat wij weten voor wie wij het slot openen. 

Ik krijg mijn sleutel niet meer omgedraaid. Ik kan het huis niet meer in. Wat moet ik doen?

Algemeen

Door het slot in te spuiten met slotenspray kan het probleem al verholpen worden.

Blijf je het probleem houden? Neem dan contact op met Area via 0413-388044.

Ik wil een extra gecertificeerde sleutel bijbestellen maar ik ben geen huurder. Ik woon in een begeleid wonen woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Area geeft geen sleutels uit aan bewoners die onder begeleiding in een complex wonen. De reden hiervoor is dat er kosten aan verbonden zijn waarvoor getekend moet worden. Area geeft alleen sleutels uit aan de contractant en dat is in dit geval het overkoepelende orgaan. 
Wil je wel graag een extra sleutel aanvragen? Informeer hiernaar bij je begeleider of de stichting waar je van huurt. Zij bekijken of het mogelijk is om een extra sleutel te leveren.

Ik wil een extra gecertficeerde sleutel. Wat moet ik doen?

Algemeen

Hiervoor kun je langskomen op een van onze kantoren in Uden of Veghel.

De kantoren  in Uden en Veghel zijn van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur geopend.

Neem dan de sleutel mee welke je wilt bijbestellen. Onze medewerker geeft je een formulier mee waarop het nummer van de gecertificeerde sleutel vermeld staat. Hiermee kun je naar Hendriks voor Bouw en Industrie als je een woning in Uden huurt of Holtgrefe als het om Veghel gaat. Binnen 2 weken kun je daar je sleutel ophalen en betalen. 

Let op: je moet je kunnen legitimeren met je paspoort/ID kaart.

Hendriks Bouw en Industrie, Liessentstraat 2, 5405 AG UDEN
Holtgrefe, Eisenhowerweg 9, 5466 AB VEGHEL

Binnen mijn complex zijn meerdere ingangen. Ik heb van 1 ingang een sleutel. Kan ik van de andere ingang een sleutel krijgen?

Algemeen

Nee, dit kan niet. Area heeft er bewust voor gekozen om alleen een sleutel voor het gedeelte waar je zelf moet zijn te verstrekken. We willen geen overlast voor de andere bewoners creëren.

Mijn label is kwijtgeraakt of ik wil graag extra labels bijbestellen. Is dat mogelijk?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met Area of via Mijn Vraag.

Algemeen: voor zowel bijbestelde als verloren labels wordt € 20,- in rekening gebracht, mits het mogelijk is een label bij te bestellen.
Je oude label wordt geblokkeerd.

Mijn sleutels zijn in de liftschacht gevallen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact op met de liftleverancier. Hun gegevens vind je terug in de lift.

De kosten die de liftleverancier in rekening brengt zijn voor de huurder zelf.

Advies van Schindler: gooi een envelopje met je naam en adres in dezelfde liftschacht en een omschrijving van de sleutels (incl. hanger) die erin gevallen is. Wanneer er onderhoud gepleegd wordt, worden de sleutels eruit gehaald en in de brievenbus gedaan. Dit is kosteloos.
Is er spoed bij en moet de liftmonteur apart komen dan zijn de kosten van +/- 175,= euro voor de huurder.  

De gecertificeerde sleutel werkt niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met ons via Mijn Vraag.

Wij plannen een monteur in om de situatie ter plaatse te bekijken. Wanneer de monteur oordeelt dat de sleutel vervangen moet worden, verzorgt Area dit. Wanneer de nieuwe sleutel klaar is, bellen wij je na twee weken op om dit aan je door te geven. Je kunt de nieuwe sleutel aan onze balie komen ophalen. De oude sleutel nemen wij dan in.

Ik ben mijn sleutel vergeten en kan de woning nu niet meer in. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact op met Area via 0413-388044. Onze medewerker helpt je graag verder.

Onze monteur gaat je wel vragen om je te legitimeren. Wij weten dan zeker dat we de juiste huurder toegang tot de woning verlenen.

De kosten voor het oplossen van de buitensluiting en indien nodig vervangen van de sloten worden in rekening gebracht bij de huurder en varieren van € 35,- (flipperen overdag, geen nieuwe cilinder) tot € 50,- (overdag incl. nieuwe cilinder) en € 75,- (na kantooruren).

Mijn label is niet goed geprogrammeerd. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem voor het opnieuw programmeren van de druppel contact met ons op

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur op telefoonnummer  0413-388044.
Je bent tijdens deze tijdstippen ook van harte welkom op onze kantoren in Uden en Veghel.

.

Vaak is het de uitlezer die niet meer werkt en niet het label zelf. Dit kun je controleren door met het label te proberen een andere deur te  bedienen.
Werkt het label van de buren wel op dezelfde deur dan ligt het waarschijnlijk aan het label. 
Dit graag van tevoren testen zodat de opdracht meteen goed uit te zetten is binnen Area. 

Bij de Harmoniehof / Muzerijk kan dit beneden bij de balie van het Muzerijk. Het betreft hier een apart label systeem welke niet door Area kan worden geherprogrammeerd.

Mijn zorgverlener heeft een label nodig om mij zorg te kunnen verlenen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Laat voor dit verzoek de zorgverlener met Area contact opnemen via Mijn Vraag.
De kosten voor het label zijn voor de zorgpartij.


Worden mijn cilinders bij mutatie gewisseld? En hoeveel sleutels krijg ik per woning?

Algemeen

Wanneer je de sleutel ontvangt van je nieuwe woning, dan zijn de cilinders van de sloten van de betreffende woning bij mutatiewerkzaamheden gewisseld. (m.u.v. enkele zorgcomplexen waarop het sleutelplan van toepassing is) 
Dit betekent dat de vorige bewoner geen toegang meer kan hebben tot de woning met eventuele achtergehouden sleutels.

Het aantal sleutels dat je ontvangt kan per adres verschillen. Voor de centrale toegangsdeur ontvang je minimaal 2 (gecertificeerde) sleutels of 2 tags.

Bij een voormalige huurwoning die verkocht wordt dan worden de cilinders vervangen door Area om te voorkomen dat oude huurders nog toegang tot de woning hebben. 

Ik wil dat mijn zorgverlener toegang krijgt tot mijn woning. Ik wil een sleutelkluis bij mijn voordeur. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wij begrijpen dat je graag een sleutelkluisje wilt hebben, zodat de zorgverlener altijd bij je binnen kan komen zonder dat je zelf de deur moet openen. 

Wat moet je doen? 

Neem contact op met je zorgverlener. Zij weten wat de mogelijkheden voor een sleutelkluisje zijn (bijv. type Clavisio). Het sleutelkastje dient bij je eigen voordeur geplaatst te worden. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het mededelingenbord in je complex.

Area wenst geen sleutelkluisjes bij de algemene toegangsdeur en/of in de centrale hal. 

De (digitale) toegangssleutel of tag voor het complex voor de zorgverlener, wordt door Area geleverd. Neem hiervoor contact met ons op via Mijn Vraag.

Ik wil mijn cilinders verwisselen in verband met relatiebreuk, diefstal, eigen veiligheid of anders. Wat moet ik doen?

Algemeen

Je moet zelf nieuwe sloten/cilinders plaatsen. Dit gebeurt niet door Area. Het vervangen van cilinders is eenvoudig te doen. Op internet vind je hier meer over.

Let op: bewaar wel de originele sloten, kan in de meterkast, deze dienen te worden teruggeplaatst bij huurbeëindiging.

Voor het aanbrengen van veiligheidsmateriaal  geldt het volgende:
De produkten dienen vakkundig en gedegen aangebracht te worden. Beperk de schade aan kozijnen en deuren.
In kunststof of aluminium kozijnen of deuren mag niet worden geboord of geschroefd. 
Het onderhoud aan het beveiligingsmateriaal is voor eigen rekening. 

Vindt er mutatieonderhoud of een cilinderwissel plaats bij woningruil?

Algemeen

Bij woningruil worden de cilinders niet gewisseld. Er vindt tevens geen mutatie-onderhoud plaats. 
Je accepteert de woning in de staat waarin deze wordt opgeleverd door de ruilpartner.

Ik ben de sleutel van mijn binnendeur of meterkastdeur kwijt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is de deur open? 
Het sleutelnummer vind je aan de zijkant van het slot. Het aanschaffen van de sleutel is voor jezelf. Dit kun je doen bij een slotenmaker. Noteer ook het merk van het slot. 

Is de deur op slot? Probeer dan eerst de sleutels van je buren. Vaak hebben deze deuren eenzelfde slotnummer. Dit in tegenstelling tot voordeuren.
Lost dit je probleem niet op? Wij kunnen een monteur langs laten komen. De voorrijkosten bedragen echter € 50,-.

Ik ben mijn sleutel verloren. Wat moet ik doen? Met een andere sleutel kan ik nog wel de woning in.

Algemeen

Dat is vervelend.
Standaard sleutels kun je zelf bij een slotenmaker bij laten maken.

Gaat het om een gecertificeerde sleutel? (er staat dan een nummer op de sleutel vermeld) Vraag deze dan aan via Area. Je zult hiervoor naar ons kantoor moeten komen in verband met de accordering en het ondertekenen van de aanvraag.

De kosten voor het bij laten maken van alle sleutels zijn voor jezelf. 

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur op telefoonnummer  0413-388044.
Je bent tijdens deze tijdstippen ook van harte welkom op onze kantoren in Uden en Veghel.



Het plaatsen van nieuwe cilinders valt ook binnen jouw eigen verantwoordelijkheid.