Keukenblok

De keuken hoort bij de opstal van je woning. Herstel bij slijtgae en ouderdom is dan ook voor Area.

Veel gevraagd over Keukenblok

Ik wil graag een nieuw aanrechtblad. Is dat mogelijk?

Dit is niet mogelijk. Area vervangt niet op verzoek een onderdeel van de keuken.
Ben je van mening dat het om technische redenen noodzakelijk is dat het keukenblad vervangen moet worden? Neem dan contact met ons op via Mijn Vraag. Stuur hierbij duidelijke foto's van het te vervangen gedeelte mee. We bekijken of we dan een afspraak gaan inplannen met onze technisch beheerder, men zal dit verzoek beoordelen. 

Esthetische veranderingen worden alleen via een volledige renovatie van de ruimte aangeboden.

De deurtjes van mijn keuken hangen los. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Er zit geen afzuigkap in de woning. Ik wil wel een afzuigkap plaatsen. Wat moet ik doen?

Je mag zelf een motorloze afzuigkap op het mechanische ventilatiekanaal plaatsen. Wanneer er een afzuigkap geplaatst gaat worden welke een afvoerpunt in de gevel nodig heeft, moet hiervoor goedkeuring bij Area aanvragen via aanvraagformulier ZAV..

Let op: Een afzuigkap met motor mag niet worden geïnstalleerd op een mechanisch ventilatiekanaal.

Mijn afzuigkap werkt niet of niet goed. Wat moet ik doen?

Wanneer de afzuigkap niet werkt mag je dit melden via Area? Neem hiervoor contact  op  via Mijn reparatieverzoek. Wanneer de afzuigkap aangesloten is op de Mechanische Ventilatie is de afzuigkap zelf motorloos. Afzuiging gebeurd dat via de Mechanische Ventilatie. Deze is te bedienen via een standenschakelaar in de keuken. 

Is de afzuigkap jouw eigendom? Dan is het herstel ook voor jezelf.

Wie vervangt de filters van de afzuigkap?

Het vervangen van de filters van de afzuigkap is voor jou als bewoner.
Dit hoort bij het onderhouden van de afzuigkap.

De verlichting onder de keukenkastjes is defect. Wat moet ik doen?

Het vervangen van de lampjes is voor jezelf. Ook wanneer de verlichting geplaatst is tijdens een keukenrenovatie door Area. Indien de adapter of het armatuur defect is en geplaatst is is door Area, dan mag je hiervoor wel een monteur inplannen. Je kunt dit zelf inplannen via Mijn reparatieverzoek.

Er staat water onderin de koelkast. Kan ik hier een reparatieverzoek voor indienen?

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

  • Het afvoergaatje achter onderin de koelkast waar het condenswater in terecht komt kan verstopt zijn, controleer dit eerst.
  • Producten die tegen de achterkant van de wand van de koelkast staan kunnen extra ijsvorming en condens veroorzaken. Dit veroorzaakt water. 

Is dat niet het geval? Meld dit via Mijn reparatieverzoek

Ik heb een keuze voor de keuken / badkamer / toilet gemaakt. Ik wil graag de keuze aanpassen. Is dat nog mogelijk?

Wanneer je nog geen contract getekend hebt, is dat nog mogelijk. Neem hiervoor contact op met Area via Mijn Vraag.

Ik krijg nieuwe frontjes voor de keuken. Wanneer worden deze geplaatst?

Neem contact op met Area via .

Ik heb mijn aanrechtblad beschadigd. Wat moet ik doen?

Area voert dan geen werkzaamheden uit. Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor schades die door jezelf of je huisgenoten zijn ontstaan. Hiervoor neem je contact op met je eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Bijvoorbeeld een hete pan op het aanrecht is verwijtbare schroeischade. (geen brandschade). Schroeischade wordt niet gedekt onder de opstalverzekering van Area.

Ik wil graag een keukenonderdeel bijbestellen. Hoe weet ik wat het juiste type is?

Onderin het gootsteenkastje vind je een sticker met alle gegevens over de keuken. Je kunt hierop lezen welk type keuken je hebt en bij welke keukenleverancier je onderdelen kunt bijbestellen.

In principe dien je de extra onderdelen te verwijderen als je de huur opzegt. Alleen als de volgende huurder deze wil overnemen en Area daar toestemming voor verleent kun je ze laten zitten.
De kosten zijn voor eigen rekening. 

Ik wil een keramische kookplaat of een inductie kookplaat in mijn woning. Kan ik hiervoor het stopcontact in de keuken gebruiken?

Een inductiekookplaat of keramische plaat wordt gevoed door een perilex stopcontact aangesloten op 2x220 Volt of 1x380 Volt. 
Area plaatst bij een keukenrenovatie of indien de bestaande keuken aan renovatie toe is, maar gehandhaafd blijft een perilex driefase stopcontact t.b.v. een elektrische kooktoestel. Bij een bestaande keuken worden het stopcontact en elektra-leidingen in opbouw uitgevoerd.

De huurder dient een eigen kooktoestel met een perilex stekker zelf aan te sluiten. Area is niet verantwoordelijk wanneer het kooktoestel na het aansluiten kapot gaat door een foutief aangesloten perilex driefasen stekker.

Plaats je zelf een perilex stopcontact? Laat dan een erkend installateur de juiste perilex aansluiting aanbrengen. 

Let op: wanneer je de kookplaat op een verkeerd aangesloten perilex stopcontact aansluit, kan de nieuwe kookplaat direct kapot gaan! 

Klik hier om meer te lezen over jouw aansluiting elektrische kookplaat.

Ik wil een nieuwe afzuigkap. Wat moet ik doen?

De afzuigkap wordt vanuit Area vervangen bij ouderdom > 20 jaar door een keukenrenovatie of wanneer deze defect is.

Indien de afzuigkap eigendom is van Area dan zijn reparaties en het zo nodig vervangen van de afzuigkap voor Area. Hiervoor dien je eenvoudig een reparatieverzoek in, via Mijn reparatieverzoek.

Het vervangen van lampen en filters en het intern schoonmaken van de afzuigkap, behoort tot de werkzaamheden die je zelf dient uit te voeren.

Er zit een beschadiging op mijn aanrecht, het keukenfrontje is aan het opbollen of de fineer toplaag laat los etc.. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Area via Mijn Vraag. Stuur hier als bijlage foto's mee van:

  • De gehele keuken
  • Detail foto van de plaats van de opbolling
  • Ordernummer. Het ordernummer van Bruynzeel vind je in het gootsteenkastje.

Area bepaalt aan de hand van de foto's wat er hersteld wordt.

Ik wil een extra keukenkastje plaatsen. Mag dat?

Wanneer je hiervoor toestemming hebt, mag je dit zelf uitvoeren. Toestemming vraag je aan via aanvraagformulier ZAV.

Met het ordernummer van de keuken kun je naar de Bruynzeel dealer, daar kunnen de juiste onderdelen besteld worden.

In principe dien je het extra kastje te verwijderen als je de huur opzegt. Alleen als de volgende huurder deze wil overnemen en Area daar toestemming voor verleent kun je deze laten zitten. 

Ik huur keukenapparatuur van Area. Wat moet ik doen als een apparaat niet werkt?

Neem contact op met Area via Mijn reparatieverzoek. Onze medewerker helpt je graag verder.

Ik wil mijn aanrechtblad in de keuken verlengen. Mag dat?

Wanneer je hiervoor toestemming hebt, mag je dit zelf uitvoeren. Toestemming vraag je aan via het aanvraagformulier ZAV.

In principe dien je het verlengde deel van het aanrechtblad te verwijderen als je de huur opzegt. Alleen als de volgende huurder deze verlenging wil overnemen en Area daar toestemming voor verleent, kun je ze laten zitten.

Met het ordernummer van de keuken kun je naar de Bruynzeel dealer, daar kunnen de juiste onderdelen besteld worden.

De planken in het keukenkastje zijn kromgetrokken. Wat moet ik doen?

Het herstel is in dit geval voor de huurder zelf. Door overbelasting zijn de planken kromgetrokken.

Mijn besteklade ontbreekt of is kapot. Wat moet ik doen?

Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer er geen besteklade aanwezig is maar deze wordt alleen geleverd bij het plaatsen van een nieuwe keuken. Je kunt een besteklade zelf bijbestellen bij Bruynzeel. 

Het herstellen van een besteklade doet Area niet.

Mijn eigen keukenapparatuur werkt niet. Wat moet doen?

Heb je de apparatuur zelf aangeschaft of overgenomen van de vorige bewoner? Dan dien je dit probleem zelf op te lossen. Area kan hierin niets voor je betekenen.