Huurachterstand

Samen met jou kunnen we naar een oplossing zoeken. Zo kunnen wij bijvoorbeeld een betalingsregeling afspreken. Met zo’n regeling loop je de achterstand in gedeelten in. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden. Je blijft natuurlijk verplicht het volledige bedrag aan ons te betalen.

 

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb een herinnering of aanmaning gekregen. Ik ben me niet bewust van de achterstand. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op via Mijn Vraag. Wij kunnen dit voor je nakijken.

Mijn huur wordt betaald door een bewindvoerder. Wat is de betaalstatus?

Algemeen

Log in op je huurdersportaal. Daar zie je wat de stand van zaken is.

Ik heb een betalingsregeling getroffen, krijg ik hiervoor een factuur?

Algemeen

Ja, in principe ontvang je maandelijks een factuur. Maar het is een service: heb je geen factuur ontvangen, dan moet je zelf het bedrag overmaken via internetbankieren naar NL63 RABO 0123 3556 64 onder vermelding van je adresgegevens.

Helaas zijn deelbetalingen nog niet mogelijk in ons huurdersportaal.

Wat is mijn huurachterstand?

Algemeen

Log in op je huurdersportaal, onder de tab "Facturen" kun je zien of je een achterstand hebt en wat de hoogte daarvan is. 

Is het niet helemaal duidelijk? Neem hierover contact met ons op via Mijn Vraag.

Ik heb een herinnering of aanmaning gekregen. Maar ik heb het bedrag al overgemaakt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als je een dag voor de herinnering of aanmaning betaald hebt dan kan het elkaar gekruist hebben. Als je twijfelt kun je contact met ons opnemen via Mijn Vraag.

Het beschermingsbewind voor mijn adres moet beëindigd worden. Wat moet ik doen?

Algemeen

Jouw bewindvoerder moet schriftelijk een verzoek indienen om het beschermingsbewind te beëindigen. Dit gebeurt door bij Area de beschikking van de rechtbank aan te leveren. Dit mag per e-mail gestuurd worden naar info@areawonen.nl.