Huur betalen via automatische incasso

Je kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen. Een daarvan is via een automatische incasso. Dit is het gemakkelijkste. Je regelt dit met een machtiging. Hierna schrijven wij de huur iedere maand automatisch en op tijd van jouw rekening af.
Geef eenvoudig en digitaal aan ons door dat je de huur graag automatisch wilt laten incasseren. Je ontvangt van ons een bevestiging en we laten je weten vanaf wanneer we je huur zullen incasseren.

Veel gevraagd over Huur betalen via automatische incasso

Ik heb mijn huur per ongeluk dubbel overgemaakt. Kan er een bedrag worden teruggestort?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met Area via Mijn Vraag. Je kunt hier een verzoek indienen om de voorstand terug te laten storten. Dit wordt wekelijks op donderdag uitgevoerd.

Wanneer een van de twee betalingen om een automatische incasso gaat dan kun je ook contact opnemen met je bank. Zij kunnen het bedrag wel meteen terugstorten.

Mijn huur is nog niet afgeschreven. Hoe komt dit?

Algemeen

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je kunt de reden het beste navragen bij je eigen bank. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er niet genoeg saldo op je rekening stond op het moment van incasseren. De huur wordt dan gestorneerd. 

Area schrijft niet opnieuw af. Je kunt het bedrag zelf overmaken naar ons rekeningnummer NL63 RABO 0123 3556 64 onder vermelding van je adres.

Er is een bedrag afgeschreven door Area. Waarom is dit bedrag van mijn rekening gehaald?

Algemeen

Je hebt een automatische incasso afgegeven bij Area. Op elke eerste werkdag van de maand schrijven wij de maandelijkse huur af.

Ik heb aangegeven mijn huur automatisch te laten incasseren, maar ik ontvang toch nog een factuur?

Algemeen

Heb je recent doorgegeven dat je de huur wilt laten incasseren? Het kan namelijk zijn dat deze wijziging te laat is doorgevoerd en pas volgende maand ingaat. Kijk in het huurdersportaal wat je huidige betaalwijze is. Kom je er niet uit, neem dan contact op met Area.

Ik heb of wil een automatische machtiging voor de huur. Wordt de afrekening servicekosten ook automatisch afgeschreven?

Algemeen

Dit gebeurt niet automatisch. U kunt de afrekening servicekosten zelf overmaken naar het rekeningnummer zoals vermeld in de brief afrekening servicekosten. 

Kan ik de dag van afschrijving kiezen?

Algemeen

Nee, wij schrijven de huur af op de eerste werkdag van de maand.

Ik heb een automatische incasso voor de huur en het is nu de 2de of 3de van de maand en mijn huur is nog niet afgeschreven, klopt dat?

Algemeen

Dat kan wanneer deze dag in het weekend of op een feestdag valt. De automatische incasso vindt dan de eerste werkdag erna plaats.

Kan ik automatisch mijn huur betalen? En per wanneer wordt deze afgeschreven?

Algemeen

Ja hoor, dit is mogelijk. Geef eenvoudig en digitaal aan ons door dat je de huur graag automatisch wilt laten incasseren. Je ontvangt van ons een bevestiging en we laten je weten vanaf wanneer we je huur zullen incasseren.

Het is mis gegaan met de automatische incasso. Kunnen jullie het nog een keer incasseren?

Algemeen

Nee, dit lukt helaas niet. Je kunt het zelf overmaken met vermelding van je adres of kenmerk naar NL63 RABO 0123 3556 64.  

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via Mijn Vraag.

Ik heb de huur opgezegd. Stopt de automatische incasso voor afschrijven van de huur dan ook meteen?

Algemeen

Nee, in principe niet. De automatische incasso stopt bij het inleveren van de sleutels van je woning.
Wil je deze eerder stopzetten? Geef dat door via Mijn Vraag. Dit is echter niet altijd mogelijk.

Kan ik mijn automatische betaling van de huur stopzetten?

Algemeen

Ja dat kan. Neem contact op via Mijn Vraag.