Huur betalen via automatische incasso

Je kunt de huur op verschillende manieren aan ons betalen. Een daarvan is via een automatische incasso. Dit is het gemakkelijkste. Je regelt dit met een machtiging. Hierna schrijven wij de huur iedere maand automatisch en op tijd van jouw rekening af.

Veel gevraagd over Huur betalen via automatische incasso

Mijn huur is nog niet afgeschreven. Hoe komt dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je kunt de reden het beste navragen bij je eigen bank. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er niet genoeg saldo op je rekening stond op het moment van incasseren.

Je kunt het zelf overmaken naar ons rekeningnummer NL37 INGB 0002 0445 99 onder vermelding van je adres.

Er is een bedrag afgeschreven door Area. Waarom is dit bedrag van mijn rekening gehaald?

Je hebt een automatische incasso afgegeven bij Area. Op elke eerste werkdag van de maand schrijven wij de maandelijkse huur af.

Ik heb aangegeven mijn huur automatisch te laten incasseren, maar ik ontvang toch nog een acceptgiro.

Heb je recent doorgegeven dat je de huur wilt laten incasseren? Het kan namelijk zijn dat deze wijziging te laat is doorgevoerd en pas volgende maand ingaat. Kijk in het huurdersportaal wat je huidige betaalwijze is. Kom je er niet uit, neem dan contact op met Area.

Ik heb of wil een automatische machtiging voor de huur. Wordt de afrekening servicekosten ook automatisch afgeschreven?

Dit gebeurt niet automatisch. U kunt de afrekening servicekosten zelf overmaken naar het rekeningnummer zoals vermeld in de brief afrekening servicekosten. 

Kunnen jullie het bedrag wat ik extra moet betalen in verband met de badkamer- of keukenrenovatie, automatisch afschrijven?

Update juni 2021 (Natasja/Tonnie)

Nee, dat is niet mogelijk. Je hebt Area alleen gemachtigd voor het afschrijven van de maandelijkse huur. Betalen gaat heel makkelijk via je huurdersportaal via iDeal. 
Je mag het bedrag ook via internetbankieren overmaken naar NL37 INGB 0002 0445 99 onder vermelding van je adresgegevens.

Kan ik de dag van afschrijving kiezen?

Nee, wij schrijven de huur af op de eerste werkdag van de maand.

Ik heb een automatische incasso voor de huur en het is nu de 2de of 3de van de maand en mijn huur is nog niet afgeschreven, klopt dat?

Update juni 2021 (natasja/tonnie)

Dat kan wanneer deze dag in het weekend of op een feestdag valt. De automatische incasso vindt dan de eerste werkdag erna plaats.

Kan ik automatisch mijn huur betalen? En per wanneer wordt deze afgeschreven?

Ja hoor, dit is mogelijk. Geef eenvoudig en digitaal aan ons door dat je de huur graag automatisch wilt laten incasseren. Je ontvangt van ons een bevestiging en we laten je weten vanaf wanneer we je huur zullen incasseren.

Het is mis gegaan met de automatische incasso. Kunnen jullie het nog een keer incasseren?

Update juni 2021 (Natasja/Tonnie)

Nee, dit lukt helaas niet. Je kunt het zelf overmaken met vermelding van je adres of kenmerk naar NL37 INGB 0002 0445 99.  

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via Mijn Vraag.

Ik heb de huur opgezegd. Stopt de automatische incasso voor afschrijven van de huur dan ook meteen?

Nee, in principe niet. De automatische incasso stopt bij het inleveren van de sleutels van je woning.
Wil je deze eerder stopzetten? Geef dat door via Mijn Vraag. Dit is echter niet altijd mogelijk.

Ik wil graag het rekeningnummer voor het automatisch incasseren van de huur wijzigen.

Neem hiervoor contact met ons op via Mijn Vraag.

Vermeld hier het oude rekeningnummer én het nieuwe rekeningnummer plus de tenaamstelling van de betaalrekening.
Lever je dit voor de 14e van de maand aan? Dan kunnen we het meteen per de eerstvolgende huurincasso aanpassen. Anders doen wij dit per de daaropvolgende huurincasso. 

Kan ik mijn automatische betaling van de huur stopzetten?

Ja dat kan. Neem contact op via Mijn Vraag.