Huurdersportaal

Heb je een vraag over jouw huis, huurcontract of financiën? Heb je een klacht of compliment voor Area? Of wil je een reparatieverzoek indienen? Via het huurdersportaal van Area regel je dit allemaal zelf. Het huurdersportaal is een ‘mijn omgeving’ waarin je je eigen gegevens kunt bekijken, zoals bij de bank of de zorgverzekeraar. Log in met jouw persoonlijke sleutel en e-mailadres en profiteer van de voordelen van het huurdersportaal van Area. Vanaf nu regel je via mobiel, pc of tablet jouw bewonerszaken op het tijdstip dat het jou uitkomt. Snel, handig en eenvoudig!

Bekijk het instructiefilmpje waarin het activeren van het huurdersportaal stapsgewijs wordt uitgelegd.

Veel gevraagd over Huurdersportaal

Ik ga verhuizen naar een andere woning van Area. Kan ik dan nog gebruik maken van mijn account voor het huurdersportaal?

Ja hoor, dat blijft mogelijk.
Het werkt heel eenvoudig: wij koppelen je nieuwe adres aan jouw account. Je hoeft zelf geen wijzigingen door te voeren. Je kunt gewoon blijven inloggen met de bij jou bekende inloggegevens op het huurdersportaal.  

Lukt het niet om in te loggen? De inloggegevens voor het huurdersportaal kunt u hier opvragen.

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe kan ik deze gebruiken voor het huurdersportaal?

Log eerst nog in met jouw oude e-mailadres. Ga naar "Gegevens" en geef hier jouw nieuwe e-mailadres door. Je krijgt een bevestiging op jouw nieuwe e-mailadres. Klik op de link in de bevestiging en je logt in met jouw nieuwe e-mailadres.

Ik zie bij het financiƫle overzicht dat ik nog geld tegoed heb van Area, mag ik dat ontvangen?

Als je op het huurdersportaal ziet dat je een negatief openstaand saldo hebt, kan het zijn dat je geld tegoed hebt van Area. Neem in dat geval gerust contact met ons op.

Area beoordeelt of dit inderdaad gaat om een voorstand en keert in dat geval binnen twee weken het bedrag uit. Zorg ervoor dat de juiste contactgegevens bekend zijn bij Area, zodat wij eenvoudig contact met je kunnen opnemen.

Hoe activeer ik mijn account voor het huurdersportaal?

Bij het aangaan van je huurcontract heb je een e-mail ontvangen waarmee je je account voor het huurdersportaal kunt activeren.

  • Stap 1
    Klik in deze mail op"Account activeren".
  • Stap 2
    Vul daarna je postcode, huisnummer en eventueel je huisnummer toevoeging in. Maak daarna een wachtwoord aan.
    Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters te bevatten, met in elk geval een kleine letter, een hoofletter en een cijfer.
  • Stap 3
    Klik daarna op 'Activeren". Via jouw e-mailadres ontvang je een e-mail met als onderwerp ‘Jouw account activeren’. Hierin staat een link om jouw account definitief te activeren. Druk op de link ‘Activeer mijn account’.

Jouw account op Mijn Area (huurdersportaal) is geactiveerd! Je ziet daarvan een bevestiging in beeld.

Ben je de e-mail kwijt waarmee je je account voor het huurdersportaal kunt activeren? De inloggegevens voor het huurdersportaal kunt u hier opvragen..

Het lukt me niet om in te loggen op het huurdersportaal? Kun je me helpen?

Heb je wellicht onlangs je e-mailadres aangepast? Dan moet je dit nieuwe e-mailadres gebruiken om in te loggen in het huurdersportaal. Anders werkt het niet.
Lost dit je probleem niet op? De inloggegevens voor het huurdersportaal kunt u hier opvragen.

Ik ben mijn wachtwoord voor het huurdersportaal kwijt. Wat kan ik doen?

Ga naar het huurdersportaal en klik op "Wachtwoord vergeten".
Je kunt hier jouw e-mailadres invullen en je krijgt vervolgens een e-mail met verdere instructies zodat je je wachtwoord opnieuw kunt instellen. 

Wat is een huurdersportaal en wat zijn de voordelen?

Het huurdersportaal is een omgeving waarin jij als bewoner je eigen gegevens kunt bekijken. Heb je een vraag over jouw woning, je huurcontract of je financiën? Heb je een klacht of compliment voor Area?
Of wil je zelf een reparatie indienen via Mijn reparatieverzoek? Via het huurdersportaal van Area kun je dit allemaal zelf regelen.

Met jouw gebruikersnaam en wachtwoord log je in, in het portaal. Zo kun je via mobiel, pc of tablet je bewonerszaken regelen op het tijdstip dat het jou zelf uitkomt. Snel, handig en eenvoudig!

Wat zijn voor jou de voordelen? 

  • Je kunt inloggen op het tijdstip dat jou uitkomt
  • Je kunt je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigingen
  • Bekijk de gegevens van jouw woning en financiën
  • De huur betalen 
  • Maak online een afspraak voor een reparatie via Mijn reparatieverzoek
  • Geef Area een compliment of geef je klacht digitaal door

Ik heb geen e-mail adres, kan ik dan wel gebruik maken van het huurdersportaal?

Om gebruik te kunnen maken van het huurdersportaal van Area heb je een e-mailadres nodig. Jouw e-mailadres is namelijk tevens je inlognaam.
Heb je geen e-mailadres? Geen zorgen, Area blijft bereikbaar voor al jouw vragen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 12:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur op 0413-388044. Je bent tijdens deze tijdstippen ook van harte welkom op ons kantoor in Uden. Ons kantoor in Veghel is alleen bereikbaar op afspraak.

.

Hoe kan ik uitloggen op het huurdersportaal?

Klik op het slotje van het huurdersportaal, kies vervolgens de optie ‘uitloggen’.

Ik ben medehuurder, kan ik ook een account voor het huurdersportaal krijgen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Het uitgangspunt van Area is dat alleen hoofdhuurders een account kunnen krijgen voor het huurdersportaal.